1e weekje met Jac!

1 december 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Heee lieve en trouwe lezers,

Mijn vorige verhaaltje ging over het tripje naar Penang, alweer 2 weken geleden! En toen was ik nog aan het aftellen tot mn schatje hier heen zou komen :) Inmiddels is die al fijn een weekje bij me! Vorige week vrijdagmiddag zat ik telkens op de klok te kijken of het al tijd was hihi. Om 17uur mocht ik dan echt van katnoor weg om Jac op te wachten op het station, zo blij dat ik m na 13 weken eindelijk weer een dikke knuffel kon geven! ’ s Avonds hebben we lekker bij de Indier gegeten en Jac keek zn ogen uit hahaha, voor die mensen is het namelijk normaal om rijst vanaf een bananenblad met je handen te eten hahah. Gelukkig hadden wij wel gewoon een vork en een lepel hoor.

Ik dacht ’s avonds even de douche schoon te spoelen, nou dat werd een feest hahahahah. Ze hebben hier naast de wc’s een soort mini douchje hangen waar ze zich mee wassen. Dus ik pakte die slang om even de douchecabine schoon te spuiten en toen brak de sproeikop eraf.... Poeffff hele straal water uit die slang en ik kon nergens een kraan uitdraaien dus het water bleef maar stromen en stromen, de slang in de douche gelegd zodat het water wel weg kon lopen en gauw naar de security om te vragen of ze het water af wilden sluiten. Maargoed toen konden we dus niks gebruiken waar we water voor nodig hadden, ook geen wc... En een loodgieter op zo’n laat tijdstip was natuurlijk niet meer te bereiken. Gelukkis was onze agent nog wakker en die vertelde dat elke badkamer een kraantje aan de muur heeft die je dicht kan draaien om alleen het water voor die badkamer af te sluiten. Dus weer naar de security om te vragen of ze het water weer wilden aanzetten en het kraantje op onze badkamer dicht gedraaid. Zo nu konden we lekker gaan slapen haha. Goh leuk zo’n eerste avond he Jac ;) De volgende ochtend zou rond half11/11 uur een loodgieter komen. En natuurlijk 12uur... Waar bleef de loodgieter? Vervolgens kwam hij zonder enig gereedschap, keek 2 tellen in de badkamer en zei: Ja ik ga wel even een nieuwe set voor jullie halen, ik ben over een uur weer terug.... Hoe bedoel je cultuurverschil? haha. Gelukkig spreekt mijn huisgenootje Indonesisch wat erg op het Maleisisch lijkt, dus die had hem even duidelijk gemaakt dat die op moest schieten omdat wij weg wilden gaan. Binnen een halfuur was hij terug en het probleem was opgelost gelukkig.

Ons weekendje kon beginnen! Helaas hadden we gelijk een lekkere tropische regenbui, dus zijn we de winkelcentrums maar ingegaan. Alles is inmiddels helemaal in kerstsferen, het lijkt net of je door kleine sprookjesdorpjes loopt zo leuk en gezellig. Toen het weer droog was, zijn we naar een heli lounge bar geweest en het helikopter platform. Deze wordt overdag gebruikt om helikopters op te laten landen en vanaf 18uur is het een terras waar je lekker een drankje kan doen en uitzicht hebt over de stad. Daarna lekker uit eten geweest en toen zat de dag er alweer op. Zondag lekker uitgeslapen, wat boodschapjes gedaan en bij het zwembad gerelaxed. ’S Avonds zijn we gezellig met mn huisgenootjes en collega stagiair bij Jalan Alor wezen eten. Hier moest Jac natuurlijk geweest zijn.

En maandag ging vroeg de wekker weer voor een nieuwe werkweek.... En Jac kon lekker in bed blijven....

Maandagavond gezellig met Jac wezen winkelen en zelf ook weer nieuwe kleren gekocht, whoepsie... Dinsdag avond zijn we naar Central Market en China Town geweest, woensdag avond lekker thuis gerelaxed en wat dingetjes uitgezocht alvast voor de vakantie. En nu zijn we net terug van het KLCC park en de Twin Towers. Ook hier was alles in kerstsferen, zo leuk en gezellig in de avond met al die lichtjes! Morgen nog 1 dagje werken en dan de koffers pakken, want zaterdag vertrekken we voor een week naar Langkawi en Koh Lipe! Heerlijk even een weekje genieten samen.

Dikke knuffels en tot volgende week!

1. Jennifer:
    1 december 2016
    Geniet lekker ervan dat Jacco er is Lau!!
  2. Joop van Raamsdonk van der Pijl:
    1 december 2016
    Nu , jongelui , lieverds van opa . Lekker samen voor de duur van enkele dagen . En ja Lautje straks is jouw Jacje weg en komen ze achter elkaar jouw kant op . Vertel Jacco maar dat hij best bij ons terecht kan hoor . Nog maar enkele weken en je bent weer onder ons . 3 ×HOERA .
  3. Iris:
    1 december 2016
    Dus toch nog kerstsferen bij jullie ;)
  4. Hennie:
    1 december 2016
    Hallo lieverd, wat een blijde koppies van jullie heerlijk hoor weer samen zijn. Geniet lekker van jullie vakantie samen mooie dingen zien, wat een mooi land heerlijk dat jullie het ook samen kunnen ervaren. Liefs van ons
  5. Emily:
    Aaaah gezellig! Geniet er lekker van! :) <3