Kerst en Oud&Nieuw

1 januari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hee lieve allemaal,

Het is weer tijd voor een verhaaltje J Vorige week zaterdag (24 dec) is Demi aangekomen voor lekker 2 weekjes vakantie bij mij! Kerst vieren ze hier niet echt, omdat grotendeels van de bevolking Moslim, Hindoe of Boeddhistisch is. Dus heb ik haar gewoon meegenomen naar de leuke plekjes van de stad en hebben we er een gezellig weekendje van gemaakt. We zijn zondagochtend eerst naar China Town en Central Market geweest. Daar lekker geshopt en leuke souvenirtjes gescoord. Maandag zijn we ’s morgens eerst naar een grote Chinese Tempel (Thean Hou) hier in de buurt geweest. Weer ontzettend mooi en indrukwekkend om te zien, daarna zijn we door gegaan naar de shoppingmalls om toch nog een beetje het kerstgevoel te krijgen! ’s Avonds gezellig samen met Karl bij Jalan Alor gegeten en toen zat het weekend er al weer op.

De rest van de week moest ik 3 dagen werken en ging Demi overdag zelf allemaal plekken bezoeken. Tussen de middag ging ze wel gezellig mee lunchen! Wat mijn collega’s ook leuk en gezellig vonden. Ze hebben dr ingewanden laten proeven hahah, nou ik hoefde dat niet hoor! In de avonden zijn we nog naar de shoppingmall geweest met de achtbaan erin en we zijn naar het park gegaan om de lichtjes/fontein show te zien voor de Petronas Twin Towers.

Vrijdag had ik lekker een dagje extra vrij. We zijn vroeg opgestaan, want de Jungle stond op de planning!!! Eerst hebben we 3 uur met een busje gereden tot aan de plek waar de boten zouden vertrekken. Daar aangekomen moesten we de busreis terug nog regelen en hebben we even wat kunnen eten. Om half 2 vertrokken we in longtail bootjes om een mooie tocht over de rivier te maken door de jungle naar het resort waar we zouden slapen. Weer een hele ervaring! We hadden lekker weer en onderweg zagen we mooie stukken natuur en veel waterbuffels. Na iets meer dan 2uur kwamen we aan. We werden meet een jeep naar ons resort gebracht waar we op een slaapzaal zouden slapen voor 4, maar er kwam niemand dus we hadden lekker een privekamer. ’s Avonds lekker gegeten op een drijvend restaurant haha grappig om mee te maken. Terug gelopen naar het resort en onderweg nog even een paar kleine winkeltjes bekeken en weer een sleutelhanger gescoord. Toen vroeg gaan slapen, want de volgende dag zouden we vroeg de Canopy Walkway gaan doen (hangbruggen boven in de jungle bomen). 7 uur stonden we op en het regende en regende en regende…. Nouja toch maar opgestaan, gaan ontbijten, tas weer in gepakt, en nog steeds regen regen regen. Toch maar richting het reiskantoortje van de organisatie waar we mee waren om te vragen of we in de regen alsnog de wandeling konden maken. Helaas is het met regen te gevaarlijk en zijn de bruggen dicht. We hadden al wel een taxi bootje er heen geboekt en betaald, die man van de reisorganisatie wilde al gelijk ons geld terug geven. Maar eigenlijk wilde we die bruggen wel even zien, dus vroegen we of we niet gewoon even een kijkje konden gaan nemen. Nou die man keek ons aan alsof we gek waren hahah. Maar wij hup de regenponcho’s aan en gaan met die banaan! Dikke schik gehad, want we hadden de taxi boot en de jungle voor onszelf, niemand was natuurlijk zo gek om in de regen te gaan. We hadden de grootste lol en hebben toch de bruggen even kunnen zien en een stukje in de jungle kunnen lopen, helaas zijn we er alleen niet op geweest. Toen weer terug naar het reiskantoortje en om 10uur begon de terugweg naar Kuala Lumpur weer, nu maar gewoon met de bus gegaan in plaats van met de boot.

Eenmaal terug in Kuala Lumpur nog lekker een beetje gerelaxt en de spulletjes wat opgeruimd. ’s Avonds lekker pizza gehaald met de meiden en een hele gezellige avond gehad bij ons thuis! Rond 23.00 zijn we richting de stad gegaan om op het plein voor de Twin Towers af te tellen tot 00.00 Maar wat een drukte daar, echt ongelofelijk zoooooo veel mensen en zoooo warm hahah. Het vuurwerk viel helaas een beetje tegen en duurde nog niet eens 10  minuten, dat is in Nederland wel anders.  Maar wel een hele gezellige avond gehad en weer een ervaring rijker door de feestdagen hier mee te maken.

Toch klopt het niet en vind ik het toch het leukste om de feestdagen lekker met familie en vrienden in Nederland te vieren! Paps & Mams komen samen met Steev al over 2 dagen J M’n onderzoek nog even afronden op stage en dan over 3 weekjes mag ik weer lekker naar huis!

Dikke knuffels weer en tot schrijfs!

1. Iris:
    1 januari 2017
    Jullie hebben het gezellig samen! Leuke foto's weer!
    Nog 1 nachtje slapen dan stappen we in het vliegtuig;)
    Dikke kus mama
  2. Joop van Raamsdonk van der Pijl:
    Top meiden .
    Maar geloof mij maar , dat iedereen weer heel blij zal zijn als je terug bent mop .
    Ga maar lekker aftellen .
    Van de landbouwweg kunnen ze je straks over 2 dagen helpen KUSSSSSS
  3. Hennie:
    1 januari 2017
    Wat heerlijk om te lezen dat je nog heerlijk geniet van het leven daar. Wat is de tijd snel voorbij gegaan. Volgende week genieten van je familie en dan weer naar huis waar je vriendje met smart op je wacht.fijne tijd met je ouders en steef.