Een vakantie om nooit te vergeten <3

16 december 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Lieve allemaal,

Helaas zit de vakantie er alweer op en heb ik Jac weer op het vliegtuig naar Nederland gezet... Niet makkelijk om voor de 2e keer afscheid te moeten nemen. Maar nog 5 weekjes waarin nog leuke bezoekjes te wachten staan en dan vlieg ook ik weer terug naar Nederland. We kunnen in ieder geval terug kijken op een super mooie vakantie samen! Weer een ervaring om nooit te vergeten!!!

Zaterdag ochtend vertrokken we al vroeg met de trein naar het vliegveld, om half 9 vlogen we naar Langkawi. Daar aangekomen een taksi genomen naar ons hotel en onderweg al de eerste indrukken van het eiland gezien. Bij het hotel werden we ontzettend vriendelijk ontvangen en naar onze kamer gebracht. Daar even geinstalleerd en een plannetje gemaakt voor de rest van de week. Het hotel zat op 10 minuutjes lopen van het strand en een gezellig kustplaatsje. Nog een klein stukje verder lopen waren rijstvelden met een rijstmuseum. Hier kregen we een korte uitleg en demonstratie over hoe men rijst verbouwd. Erg leuk om te zien en ook hier waren de mensen ontzettend vriendelijk. Daarna lekker een ijsje gegeten en wat rond geneust bij de winkels. Heerlijk gegeten en toen vroeg naar bedje om het batterijtje op te laden voor de volgende dag de toerist uit hangen!

Zondag, vandaag was het plan om een tempel te bezoeken en daarna door te gaan naar een waterval. Aangezien het verkeer een stuk rustiger was dan in Kuala Lumpur durfden we het wel aan om een scooter te huren. Dit was namelijk vele malen goedkoper dan telkens een taksi te nemen en natuurlijk ook veel leuker! Heerlijk met de scooter over het eiland getourd en genoten van het lekkere weer en de aapjes langs de weg, de natuur is een grote speeltuin voor ze, zo leuk om te zien. Aangekomen bij de tempel zagen we de eerste gouden Boeddha al, elke keer weer ben ik er van onder de indruk! Zo mooi en bijzonder om te zien hoe mensen een wierrook stokje aansteken en een gebed doen. We vervolgende onze tour naar een natuurgebied met een waterval! Na een zware en oh zo warme klim naar boven, hadden we tussen de bomen door een mooi uitzicht over het eiland en voor onze neus een mooie waterval. Bijna niemand nam natuurlijk de moeite om omhoog te klimmen dus we waren zowat de enige haha. Terug beneden een lekkere verse mango smoothie gedronken en toen weer terug gereden naar het hotel. De rest van de middag hebben we heerlijk aan het strand gelegen.

Maandag, vandaag stonden de Cable car en Skybridge op het programma. De bekendste toeristische attractie van het eiland. Toen we aankwamen leek het net een klein pretpark haha er was veel meer te doen dan alleen de Cable car en Skybridge. Er waren winkeltjes, eettentjes, een mini dierentuin, een 3D art museum en nog veel meer. Wel moest je voor alles apart entree betalen. Het was ontzettend druk, we waren er om half 12 en kochten een kaartje voor de eerst volgende rit naar boven: 14.15. Je kon ook kiezen voor een VIPkaartje en gelijk naar boven, maar dat kostte gelijk het dubbele. We hebben lekker wat gegeten, winkeltjes gekeken en in het zonnetje gezeten en toen was het zo tijd. Je ging met een kabelbaan naar boven, en boven zou je ontzettend mooi uitzicht hebben en kon je over een skybridge lopen die twee bergtoppen met elkaar verbind. En wowh wat een uitzicht boven! Maar dat uitzicht duurde ongeveer 5 tellen, want opeens kwam er bewolking opzetten en stonden we midden in de wolken en zagen helemaal niks meer..... We besloten maar terug te gaan naar beneden en niet de brug op te gaan. Je zag met de kabelbaan ook niet eens meer waar je heen ging en het waaide ook nog eens stevig. Beneden regende het zelfs... Wat het hoogte punt van de vakantie moest zijn, viel door de wolken haha!

Dinsdag, we besloten om toch terug te gaan naar de Cable car en de Skybridge en dan maar het dubbele te betalen voor een VIPticket. En dit was het zeker waard! Zo gaaf zo hoog boven de bergen en uit te kunnen kijken over Langkawi en zelfs eilandjes van Thailand te kunnen zien. Maar oh wat was die brug eng, met zweet handjes en knikkende knietjes over heen gelopen hoor. Het waaide behoorlijk boven, dus je voelde af en toe de brug heen en weer gaan en halverwege zaten glasplaten in het hout zodat je helemaal naar beneden kon kijken. Een voordeel van de VIP kaarten was dan weer dat we nergens hoefden te wachten en zo overal door konden lopen. Nu konden we er ook wel weer om lachen dat we de dag ervoor midden in de wolken hadden gestaan, ook wel weer een gave ervaring om mee te maken. Met een voldaan gevoel weer op de scooter gestapt om nog lekker een stukje over het eiland te touren richting de haven, waar de beroemde adelaar van Langkawi staat. In de haven een foto gemaakt en lekker op een bankje aan het water gezeten en genoten van het weer, het uitzicht en elkaar!

Woensdag, tijd om verder te reizen! Vroeg uit de veren, want om half8 moesten we inchecken voor de boot naar Koh Lipe. Daar moesten we nog wachten tot half10 maar dat was niet erg, het leek net of we in de apenheul waren hahah. Aapjes gek doen en vechten en spelen met elkaar, over auto’s heen klimmen en in de spiegels kijken, je kon het zo gek niet bedenken. Wel moesten we oppassen, want ze zijn ontzettend brutaal en jatten zo je spullen. Het was ongeveer 1,5 uur varen met de ferry. Deze boot kon echter niet tot aan het strand varen, dus we moesten het laatste stukje over stappen in een longtail boot die ons naar de kust bracht. Vanaf daar zijn we met een scooter taksi naar de andere kant van het eiland gebracht naar ons resort. Wat een indrukken weer... De zee was zo helder en het strand was zo wit! Maar midden op het eiland was het echt een rotzooi. Er waren geen verharde wegen, de mensen wonen in huisjes van golfplaten en er ligt overal afval. We dachten eerst echt van jeejh waar zijn we nu dan beland... Tot dat we bij ons resort aan kwamen, we werden weer uiterst vriendelijk ontvangen en dat plekje was echt prachtig!!! We sliepen in een heel schattig hutje op het strand met uitzicht op zee. Spulletjes uitgepakt en toen zijn we de omgeving een beetje gaan verkennen. Er was 1 straatje op het eiland: Koh Lipe Walking Street en daar zitten allemaal winkeltjes en restaurantjes. Daar hebben we lekker wat gegeten en wat rondgeneust, maar oh wat was het heet!!! En wij gingen dat natuurlijk, slim als we waren, op het heetste van de dag doen pfoeh dat hadden we geweten hahah. Gauw terug naar het resort en chillen op het strand. Bij het resort hingen hangmatten in de bomen, stonden ligbedden en bij de bar stonden hele leuke hemelbedden waar je op kon chillen. Daar hebben we ‘s avonds lekker wat gegeten en gedronken en daarna zijn we weer lekker vroeg naar bed gegaan.

Donderdag, wakker worden op het strand, wie wil dat nou niet! Doordat we vroeg sliepen, waren we ook alle dagen mooi optijd wakker en konden we de dagen optimaal benutten. Heerlijk ontbeten bij het resort en de rest van de dag gerelaxed op het strand. Eigenlijk wat we de rest van de dagen gedaan hebben hihi. We hebben nog gesnorkeld en we zijn nog een keer naar het dorpje geweest voor wat leuke souvenirtjes. En verder heerlijk gerelaxt, uitgerust en niks gedaan.

Zaterdag, alweer de laatste dag van onze vakantie samen… Nog heerlijk relaxt op het strand ontbeten, de koffers gepakt en tot aan de middag nog lekker op het hemelbed gelegen. Daarna met de taxi naar de andere kant van het eiland waar we om 16.30 weer met de boot terug zouden gaan naar Langkawi. We waren er natuurlijk, Nederlandse gewoonte, veel te vroeg en toen ging uiteindelijk ook de boot nog een uur te laat weg…. Lekker de hele middag zitten niksen en wachten daar. En die mensen zouden niet even bedenken dat ze op moesten schieten omdat ze achterlopen op schema, nee hoor nog 5 minuten (een halfuur later). Gelukkig wel net op tijd het vliegtuig kunnen halen en om half 12 waren we weer lekker thuis.

En toen was het zondagavond tijd om afscheid te nemen… Maar we kunnen samen terugkijken op een ontzettend mooie vakantie! Een ervaring om nooit te vergeten. Een die ons nooit meer afgenomen kan worden.

Over een weekje komt Demi al om samen kerst en oud&nieuw te vieren!!! Weer iets leuks om naar uit te kijken.

Dikke kus en knuffeltjes en tot schrijfs maar weer!

1. Iris:
    16 december 2016
    WAUW, wat hebben jullie een gave week achter de rug!!!!
    Inderdaad gaat de tijd nu vlug! Over een paar weken mogen wij ook bij jou gaan genieten :)