Pap&Mam in KL

14 januari 2017 - Kuala Lumpur, Maleisië

Hee Hee Luitjes! Jeetje wat vliegt de tijd toch… Nog 1 weekje werken en dat zit stage er al weer op. Verslag ingeleverd, dus lekker nog een weekje relaxt meewerken met de dagelijkse dingen.

Inmiddels zijn pap&mam ook alweer bijna 2 weken hier. Dinsdag 3 januari zijn ze aangekomen, ik heb ze opgehaald bij de trein en toen zijn we met de uber naar hun hotel gegaan. Daarna ben ik snel naar mn werk gegaan en s avonds heb ik ze weer opgezocht. We wilden gezellig ergens gaan eten, maar ze werden gelijk verwelkomd door een heerlijke tropische regenbui. Dus maar het eerste beste restaurantje naar binnen gevlucht terwijl we al kletsnat waren haha. Wel heel lekker gegeten en ontzettend leuk om pap, mam en Steev hier mijn thuis van de afgelopen 5 maanden te kunnen laten zien en meemaken. Woensdag moest ik ook gewoon werken en ’s avonds (Demi’s laatste avond helaas) zijn we naar het helikopter platform geweest en hebben we lekker bij Jalan Alor op straat gegeten. De dag erna om 04.15 eruit om Demi naar de trein te brengen. Daarna nog ff wat proberen te slapen en weer naar t werk gegaan. In de avond weer gezellig met pap&mam gegeten en ze mijn huis laten zien, spulletjes ingepakt want vrijdagochtend zouden we naar Melaka vertrekken!

Ik had heerlijk 4 dagen weekend :) Vrijdag om half10 zaten we in de bus! Heerlijk bij gekletst met mams en toen was de busreis zo om! Bij het hotel aangekomen even wat kleine boodschapjes gedaan, wat gegeten en de rest van de middag heerlijk bij het zwembad gerelaxt. ’s Avonds zijn we naar het centrum van de stad gegaan om daar een rivier boottocht te doen en lekker wat te eten. Omdat Melaka vroeger bezet is geweest door de Engelsen, Portugezen en Nederlanders, kwam je veel van deze invloeden tegen. Zo hebben we bij een Dutch Harbour cafe gegeten haha maar de aardappel puree en biefstuk in Nederland smaken toch echt tien keer lekkerder.

Zaterdag hebben we een wandeling door de stad gemaakt langs alle oude gebouwen en ruïnes, heel bijzonder om hier westerse invloeden tegen te komen. Wat ik vooral heel gek en bijzonder vond waren de grafstenen met oud Nederlandse tekst erop. Ook de bekende Jonker Street gezien natuurlijk, waar vooral de Chineze invloed te zien was. Heel leuk, ik wilde een mooie sleutelhanger kopen bij een mannetje op straat, bleek dat ze handgeschilderd waren en hij heeft ter plekke mijn naam en nog een extra versiering op de achterkant gemaakt, zo lief! Halverwege de middag terug naar het hotel gegaan om daar nog lekker een beetje te relaxen, we waarom allemaal nogal moe na een drukke week!

Zondagochtend weer terug in de bus naar KL! ’s Middag lekker naar het KLCC park en de torens geweest. Maandag  zijn we nog naar Merdeka Square en China Town gegaan. En toen was het dinsdag weer tijd om aan het werk te gaan. Pap&mam zijn met Steev hun reis verder gegaan naar de Cameron Highlands.

Afgelopen donderdag hadden we op het werk Chinese New Year Dinner. Ontzettend leuk om dit mee te mogen maken. Chinese New Year is een van de grootste feesten in Maleisië, vaak rond deze periode is iedereen een week vrij. Dit jaar is Chinese New Year eind januari/begin februari, maar omdat ze wilden dat Karl en ik bij het diner waren, hebben we het wat vervroegd gevierd. Zo leuk om je collega’s buiten werk mee te maken. Veel lol gehad en een mooie ervaring.

Vandaag nog 1 keer wat gaan shoppen haha, in Nederland kan het nooit zo goedkoop hahah. En lekker bij het zwembad gelegen, nog even genieten van het mooie weer voor ik weer terugkom naar de kou…..

Lieverds! Tot volgende week mn laatste verhaaltje en daarna kan ik jullie in het echt mn verhalen vertellen en foto’s laten zien!!!!

1. Iris:
    14 januari 2017
    Hey moppie,
    De tijd vliegt!
    Wat hebben was het leuk om jou in deze omgeving te zien!
    En wat zijn het leuke foto's geworden!
    Nog een paar dagen en dan zijn we weer in Kuala Lumpur voor de laaatste paar dagen bij jou. Dan zit onze reis erop en gaan wij naar huis. En dan kom jij ook al heel snel!!!! Dikke kus mama
  2. Joop van Raamsdonk van der Pijl:
    15 januari 2017