Eerste indruk

27 augustus 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Lieve allemaal,

Veilig aangekomen in Kuala Lumpur en m’n eerste dagje erop zitten. Dus tijd voor een verhaaltje :) Afscheid nemen op Schiphol was toch iets moeilijker dan gedacht… Eenmaal in het vliegtuig kon dan toch echt het avontuur beginnen. Filmpje gekeken en lekker veel geslapen, die 12 uur vliegen waren zo om. Eenmaal geland de bagage opgehaald en met de trein naar KL Sentral. Daar werd ik opgehaald door een NLe stagiaire van het bemiddelingsbureau MDBC. Bij het appartement stond de hele aardige huisbaas Lynn me op te wachten met de sleutel. Na ongeveer een uurtje kwam mijn eerste huisgenootje thuis en zijn we lekker wat gaan eten.

Vanmorgen eerst onze vingerafdrukken laten registeren. Jaja vingerafdrukken ;) Daar moet je het gebouw mee binnenkomen. Vervolgens zijn we met de monorail even gaan kijken waar mijn stagebedrijf zat, heel makkelijk te vinden gelukkig. Onderweg zagen we een heel groot winkelcentrum: Times Square van Kuala Lumpur, waar we natuurlijk even moesten kijken. En jahoor een achtbaan, bowlingbaan, winkels, eettentjes, alles was er te vinden! Lekker Starbucks coffee gedronken en wat rond gekeken. Op de terugweg even de nodige boodschappen gedaan. En toen we thuiskwamen, waren ook mijn twee andere huisgenootjes er :) ’s Avonds hebben we gezellige met zn 4e in de buurt Little India bij een straattentje gegeten.

Alles is zo anders is hier, totaal niet te vergelijken met Europa. Megagroot, veel mensen en ontzettend druk verkeer. De mensen hier zijn wel allemaal heel erg vriendelijk en behulpzaam en spreken vrijwel allemaal Engels. Ons appartement ligt heel centraal, alles wat je ongeveer nodig hebt zit op loopafstand! Tot nu toe is alles dus heel er meegevallen J Nu is het voor mij tijd om lekker te gaan slapen en morgen lekker een beetje relaxen bij het appartement en/of het zwembad!

Liefs Xx

1. Iris:
    Hoi moppie,
    Wat een gezellig blogje van je eerste indrukken in Kuala Lumpur.
    Ik kijk nu al uit naar het volgende blogje met foto's.
    Dikke kus mama
  2. Renske Betten:
    Hoi Laura.

Dat is al snel, je eerste verslag.
    Afscheid nemen is ook moeilijk, maar dit wordt vast een geweldige ervaring!
  3. Erica:
    Hey Lautje,

Fijn dat je een goeie vlucht heb gehad.
    Eerste indruk is goed, dat beloofd wat.
    Ik vind je een ontzettend stoere meid, je doet het toch maar even.

Slaap lekker en we genieten zo toch maar mooi met je mee.
    X Erica
  4. Emily:
    27 augustus 2016
    Ahhh Lau! Super leuk om te lezen! Fijn dat alles goed is gegaan en dat je enthousiast bent! Succes met je eerste stag dagen!